Andersson ”meille on ennennäkemätön tilaus”

Puheenjohtajaäänestyksen voittanut Andersson kehui kampanjan henkeä ja näki vasemmistolaiselle politiikalle vahvan kysynnän toivottaen kaikki kiinnostuneet mukaan.

– Olen todella iloinen, otettu, onnellinen ja nöyrä näin hienosta tuloksesta jäsenäänestyksessä. Olen myös ylpeä siitä puheenjohtajakampanjasta, mikä tehtiin yhdessä Aino-Kaisan ja Jarin kanssa tämän kevään aikana. Henkilöihin menevän lokakampanjan sijaan luotiin yhdessä tilaa keskustelulle vasemmistoliiton politiikasta ja tulevaisuudesta, kommentoi Li Andersson facebookissa pian tiedotustilaisuuden jälkeen.

Kehitämme työelämää, vähennämme eriarvoisuutta ja huomioimme ympäristön

Anderssonin mielestä kampanjan aikana selkeytyi se, että vasemmistoliitossa ei ole suurta erimielisyyttä puolueen poliittisesta linjasta.

– Olemme eriarvoisuuden vähentämistä, työllisyyden parantamista, työelämän laadun kehittämistä ja demokratian lisäämistä ajava puolue, joka pohjaa esityksensä ilmastonmuutosta ja ympäristön kantokyvyn huomioimiseen, linjaa Andersson.

Andersson toivottaa Vasemmistoliittoon kaikki, jotka järjestön tavoitteet allekirjoittaa, omasta taustasta tai yhteiskunnallista asemasta huolimatta.

– Meidän politiikalle on ennennäkemätön tilaus juuri nyt, kun hallitus tekee poikkeuksellisen voimakasta oikeistolaista politiikkaa, hän näkee.

Uusia keinoja jäsennistölle osallistua linjavalintoihin

Vasemmistoliiton jäsenäänestykseen osallistui lähes kaksi kolmasosaa äänioikeutetuista jäsenistä.

– Se on huikean hieno tulos. Tämä edustaa mielestäni puoluepolitiikan tulevaisuutta, että pyritään luomaan keinoja ja välineitä jäsenistölle osallistua suoraan keskeisiin linjavalintoihin ja päätöksiin, Andersson näkee.

Katso Vasemmistoliiton videoraportti tiedotustilaisuudesta.

Tulokset

Jäsenäänestyksen tulos