Pia Lohikoski: ”Kaadetaan hallitus yhdessä”

Suomi on tänä päivänä lamasta ja jättityöttömyydestä huolimatta rikkaampi kuin koskaan. Ne rikkaudet kuitenkin valuvat yhä harvempiin taskuihin. Tänä keväänä Suomessa on vietetty kaikkien aikojen osinkojuhlia. Monet yhtiöt jakavat työntekijöilleen potkuja, mutta omistajilleen osinkoja. Tämä ei ole oikein, linjasi keravalainen Vasemmistoliiton puoluevaltuuston varapuheenjohtaja Pia Lohikoski vappuheessaan. Lohikoski puhui Karkkilassa ja Vihdissä.

– Kokonaisia ikäluokkia on ajettu viime vuosina Euroopassa työttömyyteen ja näköalattomuuteen. Pankit on pelastettu, mutta ihmisistä viis. Työpaikkansa säilyttäneet joutuvat taistelemaan työehtojensa murentamista vastaan, listasi Pia Lohikoski.

Pia Lohikosken mielestä äärioikeisto käyttää tavallisten ihmisten epävarmaa tilannetta hyväkseen ja tarjoaa helpoimmat viholliset ja vastaukset. Hänen mielestä Vasemmiston on pystyttävä parempaan.

– Vasemmiston on kyseenalaistettava markkinoiden ylivalta ja tarjottava tilalle uskottava näköala tasa-arvosta, toimeentulosta ja solidaarisuudesta, Lohikoski linjaa.

Pia Lohikosken mukaan Sipilän oikeistohallituksesta on päästävä eroon.

– Meidän haastettava ja kaadettava oikeistohallitus. Mitä nopeammin sen parempi. Tuetaan ja osallistutaan mielenosoituksiin leikkauspolitiikkaa vastaan. Rakennetaan samalla niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti vahva Vasemmisto. Tehdään se yhdessä!

Lue koko vappupuhe täältä.