Vasemmisto: Tuusula ja Järvenpää yhdistettävä sekä HSL:ään liityttävä

Tuusulan Vasemmisto summasi kuntavaalitavoitteensa Yhteiseksi hyväksi – yhdessä! -ohjelmaan. Kokemustemme mukaan keskeisiä arvoja kotikuntalaisillemme ovat mm. tasa-arvo, demokratia, sivistys, julkisten palvelujen kehittäminen ja oikeudenmukaisuus. Ne ovat myös Tuusulan Vasemmiston arvot, linjataan ohjelmassa.

Vasemmisto kannattaa Tuusulan ja Järvenpään yhdistymistä Tuusulanjärven kaupungiksi vuoden 2019 alusta.

Pormestarihallintoa emme ole kannattaneet, mutta valtuuston enemmistö on päätöksen tehnyt. Siksi myös meillä on oma, hyvä pormestariehdokas, Pekka Heikkinen.

Sote- ja maakuntauudistuksen yhteydessä on turvattava tuusulalaisten lähipalvelut.

Vuoden 2019 jälkeisen kunnan perustoimintoja ovat sivistys- ja kasvatusasioista huolen pitäminen. Tuusulan Vasemmistolla on näyttöä tämän sektorin asiaosaamisesta.

Mukaan HSL:ään

Joukkoliikenteessä kannatamme HSL:ään liittymistä.

HSL on pitkällä tähtäimellä kestävä alusta joukkoliikenteen kehittämiseksi myös Tuusulassa vaikka siirtymävaiheessa ilmenisi ongelmia.

Keskustoja tiivistettävää ja vuokra-asumista lisättävä

Kaavoituksessa kannatamme nykyisten kolmen keskustan, Hyrylän, Jokelan ja Kellokosken hallittua tiivistämistä ja Rykmentinpuiston uusrakentamista.

Kunnan omaa vuokra-asuntokantaa on lisättävä ja hoidettava hyvin. Asuminen on käytännön elämämme keskeinen perusoikeus.

Kotikuntamme luonto; vesistöt, metsät ja peltoaukeamat ovat Tuusulan vahvuus. Ne ovat punavihreän toimintamme erityisessä suojeluksessa.

Itsenäisyytemme juhlavuotena, Suomen täyttäessä 100 vuotta, on kuntatasollakin yhteinen vastuu ja tehtävä huolehtia heikommassa asemassa olevista. Se on oikeata isänmaallista yhteisvastuuta.

Ole rohkea ja vaikuta itse.

Tule mukaan. Ryhdy ehdokkaaksi tai tukijaksi.

Vasemmistoliiton kuntavaalitsivut

Lisätietoja: seppo.noro(at)pp.inet.fi